Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

underbara!

nu har mina underbara kusiner åkt...
vi har haft en massa skoj kan ja lova!
orkar inte skriva så mycke om det, men vi har haft det jätte bra iallafall.
i förrgår så kanske inte alla var lika glada, vi for till alhemskyrkogård och skulle sätta ner gammelfarmor, då upptäcker jag även gammelfarfar och morfar precis bredvid barandra, då kunde jag bara inte hålla tårarna från att komma..men förutom det så har det farit perfa.

igår for jag och mamma till rovön och var där med anna amanda olivia och danne, sen kom gummibåts åkarna förbi som även skulle käka pizza och festa på kvälln, så de vart deras förfest haha;) men vid 5 for jag mamma och pappa till rolle, dom käkade pizza och jag sallad, nyttigt och gott:] sen vart de full  fart.
idag har jag inte gjort så mycke alls, städat lite åså. får se vad kvällen har att bjuda på. tjing


islängd i kläder...och en skadeglad fredde i bakgrunden(Y)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0