Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

havet

Idag har det inte hänt så mycket, har varit för varmt för att vara ute så jag har mest slappat.
före middagen kom Rolf Monika Jens Victoria och lillaWilliam.
vi åt surströmming, satt bra i magen de.
efter det spelade jag marcus och annie kort ett tag sen for vi till havet och var där.
var roktigt varmt i vattnet! var faktiskt varmare än då vi badade i sjön för några dagar sen.
vi var där och slappade osv, sen nu är vi hemma igen. Jens Monika Rolf mamma pappa och mormor sitter och spelaR kort och jag ska vara med i nästan omgång och vinna litte;)
hoppas att det är någon bra film senare ikväll som man kan se!

Igår skrev  jag ju att jag skulle bort, var 90 års fest.
Rolf fyllde 60 och Sofia 30, så det var en massa kul folk där:)
nu ska jag se lite tv med marcus Victoria och William:) tjing

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0