Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

A flame without a fire

en galet skön dag har just blåst iväg.
började med att jag vaknade på morgon av att jag hade förbannat ont i ett av mina revben, trodde typ ja skulle dö eller nå:S sen pallrade jag mig upp käkade och la mig ute i solen, har varit över 30 grader i skuggan under dagen, otroooooligt härligt. skulle bli ännu varmare i morgon var det sagt, och då blir det ju party på kvällen så de ska bli najjs:D for och badade med marcus och annie sen for for vi till ica och handlade sen tillbaka hit. käkade grillat, mumma! sen spelade jag kort och senare gick jag in hit och såg scary movie och sen försökte jag mig på att se the grudge för typ tredje gången men då drog alla så ja vågade inte se mer:(

sitter just nu och snackar med tobbe hugo och phille, trevligttrevligt.
känner mig en aning trötter måste jag få lov att säga, blir nog att sussa om bara några minuter för min del så får dom andra sitta och tjollra vid datorn utan moi;) funderar på att se klart rymdfilmen som är på tv först..vet inte riktigt vad som hänt i den för att jag inte kunnat slita ögonen från datorn men eeeeeeeh dom kriga på ett rymdskepp iaf(A) men nu ska ja sluta skriva och va social med dom andra:D tjing


Kommentarer
Postat av: EmmaGroJoh*

JA DET MÅSTE DU!!

btw, ska snacka om en sak med dig sen;)

2010-07-03 @ 20:10:00
URL: http://emmagrojoh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0