Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

the first cut is the deepest

igår vare ju söder som sagt, först tjockade vi oss med pizza som några där hade gjort, tror vi åt dinos för de va så jäkla mycke ost på:( haha sen satt ja å slängde lite mat på isabell i brist på att göra annat(?) sen gick vi och typ halv sov i massa kuddar(a) sen gick emma julia och isabell och kastade sig i snön haha jag kände inte riktigt för att bli blöt och kall=( sen gick vi och gjorde pärlplattor, och johan ska fixa nånting åt mig så ja kan bygga mig sjlv haha de var fan nice, de var nåra som hade gjort det och det vart riktigt bra!:) sen halv 12 så stängde dom och dom andra åkte bil hem men jag kände för att gå så jag fick sällskap av jesper:) sen kom jag hem vid typ 12 och så somnade ja i soffan ett tag sen svamlade jag på med pappa marcus och annie medans jag var ganska så borta i skallen. sen vaknade jag vid halv 10, och vet inte riktigt om jag var vaken hela tiden:S men ja gick iallafall upp nån gång före 12 och nu sitter jag här och har ont som fan, mina revben på höger sida är typ av och min fotled är cp och ryggen gör ont också, men jag ska försöka pallra mig iväg till stan ändå med emma malin och kanske julia, om hon orkar cykla till stan som jag beordrade henne att göra hahah..:] men nu blire att ära och göra sig klar PZ


finaste!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0