Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

thats life i guess..

tjaaaaa, sitter i olivias säng och ja..orkar inte med nånting alls av nå saker men ja..idur ville att jag skulle komma te hon ikv men eftersom ja va me olivia så gick de ju int..så får vara med min lillidur nån annan dag, ehm..jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, olivia är och snor thims bas tror jag annars försvann hon nån annan stans, vi ha´r iaf sett film ikv, de vart fjorton suger och Taken, måste nog påstå att pappan i Taken ägeR! men nu ska jag sysselsätta mig med nånting kul tills olivia kommer tillbaka så jag inte somnar eller nånting, imorrn kommer det iaf folk på kvällen så får sitta och vara sociala med dom då men de ska bli nice, annars imorrn eller idag så vet jag faktiskt inte vad som händet, olivia på dagen då men sen då jag kommer hem och innan folket kommer så vet jag inte riktigt vad jag ska göra, kanske springa iväg till elliot och prata med han om det går för sig..tror då det blir bra:) måste bara ge ett stort tack till elliot, det finns många anledningar till varför men jag tror du vet de mesta själv right? och de är väll huvesaken:) PZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0