Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

passing by

Sitter i sängen och set oth som jag gjort större delen av dagen förutom då jag duschade torkade håret sminkade mig och åt..ganska skönt att göra ingenting ibland faktiskt. Mamma for på stan idag så jag skickade med pengar till henne för jag var för lat att fara så då hon kom hem fick jag mitt tredje par jeans från carlings, love them! huuur sköna som helst. Sen hade mamma hittat en supersöt nyårs klänning som hon köpte åt mig och ett par jätte lurviga vantar, måste vara det mysigaste jag skådat i mitt liv. Tack för det iallafall:) Hennes sena julklapp från mig komme iallafall med posten idag. En fotobok från fotoklok, vart jätte nöjd med resultatet! Både skalet om man säger så och sidorna där inne var i jätte bra kvalla, värt att beställa därifrån iallafall. Jag slet upp paketet eftersom jag skulle kolla först:] Kollade igenom den flera gånger innan jag klickade hem den att jag inte gjort något stavfel eller nå, men likt förbannat kikade ett stavfel fram. Men hon vart jättenöjd och fick fram en liten tår:') Nu ska jag sluta med detta tråkiga skrivande och se oth igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0