Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

mens näsa

igår lite senare på kvällen kom det ännu mer folk och flög saker hit och dit, mycket prat skratt sång och gitarrspelande, sen då alla var tysta sa per: nää nu tar jag mig en till och sätter mig bredvid linnea här!! och påväg till mig i soffan håller han på att välta granen och puttar bort bordet typ en mil, han hade ju druckit en aning då men;) sen sätter han sig bredvid mig och ska fråga hur det gick med sprickan jag fick i bröstbenet för ett tag sen då jag var med i en olycka, då säger han såhär:
du linnea, hur är det med brösten? eller nae inte brösten men..du vet där? du vart ju spräckt? eller alltså, ja men du vet.

 
jag annie och marcus höll seriöst på att dö av skratt, egentligen sa han ju inget fel men det lät så jävla kul:$ Men kvällen vart väl lyckad tror jag, mamma var iallafall glad;D förutom med allt som gick sönder då men;) sen gick jag marcus och annie ner och såg wrong turn den var bra, sen mitt i filmen fick jag näsblod wihoo! har ju tamefan näsblod 4 gånger per dag:O börjar kännas lite..uttjatat. har det nu också, börjar undra vad som är fel:S




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0