Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

julpynt

Tjenare alla partynissar, hoppas ni har en bättre fredag än mig!;) Jag vart väckt på morgon av andreas som ringde och snackade om hur otrevligt det är med halsfluss, som om jag inte redan märkt det..Jag hade det 2 gånger då jag var liten och jag minns att jag inte kunde äta, men att det skulle ta såhär ont? ville nog inte komma ihåg!

Efter vårt trevliga samtal så gick jag upp och försökte få i mig något mumsigt, klämde ner 3 hela tuggor. Gick och försöte städa men hamnade istället i sängen och har legat där och sovit lite fram och tillbaka såhär tills för en timma sedan. Igår skulle jag också försöka städa men då slocknade jag på golvet istället! Går alltid bra för mig på den biten:]

Julpyntet hoppar upp ur lådorna allt mer och mer nu, lite små tomtar här och där, lite glitter och lysen och imorgon kommer även granen upp på besök. Det kommer bli riktigt mysigy det här alltså. Förövrigt ikväll så ska jag se om jag hittar någon bra liten film som jag kan se annars blir det att pimpla dricka och förmodligen snubbla ner i sängen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0