Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

bra uppdatering..?

Idag har jag och mamma sprungit omkring på stan, fick med mig lite ritsaker underkläder och julklappar hem. Sitter nu i mitt nystädare rum med mormor och slår in julklappar. Längtar som en tok till imorgon då jag får öppna alla julklappar:$:$ Ikväll blir det uppesittarkväll och även per kommer, blir mys. Sedan får vi se om vi hittar på något annat också. Måste lägga mig tidigt ikväll som aldrig kommer hända för jag ska upp på morgon och göra mig klar inför hela dagen för jag och mamma åker bort på dagen och hälsar på fint folk:) kan lägga in lite bilder på då jag gjorde min pepparkaks bil, tycker den vart rätt bra för att bara använt kniv och inte formar;)






och så vart alltind då det var klart, ganska sött va:$


Kommentarer
Postat av: Emma

gullig bil där!:]

2010-12-23 @ 22:12:24
URL: http://emmagjohansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0