Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

If Today Was Your Last Day

jag har blivit ganska bra på att inte sitta vid datorn, var på söder igår om jag tänker på rätt dag, gjorde väl inte så jätte mycke där. och idag..vare skola satt en hel del med elliot och pratade för han är inte så happy:( och matten var väl kul typ, eller ja kul och kul. roligare än den brukar, jag fanny och julia gör nå grupparbete så vi gick in i vilorummet breve kuratorn och satt där i å tjollra på(A) och sen så åt jag upp den sista klubban, inte bra. efter skolan så for vi till stan, hämtade pengar hos mamma sen gick vi på max och åt å kenny kom så vi va me han:) köpte en tshirt mascara och skor:):)var på stan till halv 7 tror jag sen for jag hem och åt och nu sitter jag här och har ingen aning om vad jag ska göra för jag orkar inte sova då jag kan gå upp typ..sent imorrn för vi börjar kvart i 11:D men ja, nu orkar jag inte skriva nå mer så lägger in nåra bilder:)






Kommentarer
Postat av: Jessica

Frågestund hos mig linnea :)

2009-09-25 @ 13:44:28
URL: http://bessanliindh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0