Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

after all this time, you're still with me it's true

nu har jag haft uppe blogg sida i typ 30 min och har inte kommit på nåt att skriva(A) men eh..skola som vanligt, på so'n hade vi ingen lärare så vi fick hål och for på coop, köpte glocken osv så den står i mitt skåp å väntar på mig å julia:] kanske inte är så god imorrn men..men annars vare typ inge kul på skolan. efter så stod vi utanför emma i typ tusen år och försökte bestämma vart vi skulle, fick lite utbrott nu och då också, vart så sur på en sak hehe. men de vart så att vi for till mig och satt ute å åt chokladpudding, smalhet på högsta grad. sen vare match men får inte va me för att jag är förkyld osv så jag emma och julia satt och kollade på. dom vann med 4-0 tror jag de vart:) och nu ska jag hoppa in i duschen och bara ta de lungt efter det. och medans bilderna laddar in i datorn så ska ja springa upp å hämta isglass:] hämtade saft också..de va typ gott å doppa glassen i saften:$ haha onödigt vetande. OKEJ JAG HAR VÄNTAT I ÅR NU OCH BILERNA ÄR INTE KLARA ÄN.............så jag går och duschar och lägger in bilderna senare:)

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0