Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

tuffs och tantor

skrev sisst i lördags tror ja? aja, igår alltså söndag så for jag till kåge, var med kenny och thim och ja på söndagar finns de ju inge att göra, så föst satt vi hemma hos kenny och gjorde inte ett skit. snackade och så sen drog vi ut å körde ett tag sen hem igen, och då vart de samma sak ännu en ggn, fanns inte ett skit att göra. sen efter ett tag drog thim så ja å kenny typ busa å höll på åååå sen..stack jag mig på hans tagg typ 2 ggr i mun å en ggn på läppen=( ska tagga tillbaka med min tagg:O såg faktiskt hampus också, kanske inte så konstigt men:] haha såg han genom fönstre å han såg mig:( busted linnea. och idag var det första skoldan på en vecka, gick inte allt för trögt och har varit glad tills typ nu. nu är jag bara förbannad, och sitter och pluggar. okej nae jag ska inte ljuga duschade just. ska plugga snart och jag satt fan och plugga på stan för jag var utelåst och pallrade mig iväg till stan så satt på mammas jobb i köket å plugga:( haha ja å kenny va typ på cubus stamtidigt men ingen av oss såg varan å ingen av oss visste typ ens att vi va på stan(A) men ja, sitter och pratar med thim just nu och kollar en blogg hehe. ajaaaa allt för mig, bulder kommer nog att komma upp senare

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0