Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

IS

skola först då, orkar inte berätta så mycke om de för vi har inte gjort så mycke. efter skolan for jag först hem och kollade skolkatalogen, fan snygg;) sen for jag till stan och gick till idur som satt och hade tråkigt på jobbe. sen kom hanna efter ett tag:) vi gick runt lite överallt, sen for hanna nån gång och vi träffade jimmy:) sen ikv vare ju tänkt att fara te boviken eller kauug men he bli inge av de för tar mig inte dit, men ska nog sova där på söndag:) men nu har jag iallafall inga planer för ikväll, kanske blir att se nån film med marcus eller nånting. och snön gillas verkligen inte, känns som att det är jul imorn buhu. imorgon ska jag först upp och ut med bröden sen ska jag sova till nångång sen blir det att göra sig klar för främmande och äta kinamat wiho. men ja, som sagt så får vi se vad som händer ikväll.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0