Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

hei fisk

under dom 2 timmar som gått efter att jag skrev senaste inlägget så har jag hunnit med att poppa popcorn i stekpanna duktig som jag är, ätit de medans jag såg på bröllop och jäkelskap, dagotto!!(L) och lärt mig lite mer av wonderwall som jag bara har kunnat början på i kanske 1 månad hehe, men nu kan jag lite mer fast nu är jag fast. jag fattar inge mer än det jag kan nu(Y) lät lite komplicerat tyck ja nästan.. men skiver mer senare om jag inte lägger mig snart för att jag måste upp imorrn(A) och hampus gjorde mig lite små rädd nyss:(:(:(:( haha aja pöss



Kommentarer
Postat av: isabell

avdo är med i filmen ju:]<3

2009-10-24 @ 11:34:03
URL: http://isabellladegren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0