Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

hampus

mihi sitter och pratar med hampus just nu, alltid lika kul. tyck faktiskt att jag borde vara med han snart, var ett bra tag sen. he blir nog då han kommer hem:) förövrigt ikväll så var jag med pauo vi satt här ett tag sen i köket och käkade godis och ringde till en massa och kollade om dom hade spela in sånt där mobilsvar men de var bara andreas som hade gjort de(A) sen gick vi ut och jag stannade upp lite för jag fick sms av hampus sen började jag babbla på sen märkte jag bara att hon började glo på mig jag bah, vad äre? hon ba tyst. då stod vi tysta då hörde man att de gick nån i buskarna ganska sakta och släpade på skorna osv haha vi skrek in i helvete och kutade hem till henne sen genade jag över gårdarna då ja skulle hem(A) asså den som stod där måste ju ha skrattat som fan, ska göra nå sånt där nån gång och skrämma skiten ur så småbarn ahahahha. nu var ja lite taskig, men ska göra det ändå hoho. nu ska jag iallafall gå upp och se på tv kanske få mig nånting i magen, fast jag var inte hungrig men. aja vi får se vad som händer:D


bild från i somras, vad hände?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0