Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

winner at a losing game

vart inte att jag fortsatte igår för jag kom in vid 10 så jag gjorde mig klar och så:) men jag fortsätter att berätta om måndagen, då idur hade slutat gick vi först till mamma och pratade med hon sen gick vi på ica och köpte bj och winerbröd, gotti!:$ då gick vi upp till bussen och satt där och åt, sen kom idurs mami och hämtade hon så jag och olivia gick hem till mig, vi åt och sen minns jag faktiskt inte vad vi gjorde jag minns iallafall att vi skulle se film men det vart inte av. sen på tisdagen så var det först skola, sen for jag hem och gjorde läxa och städade duktig som jag är! men vart bara att plocka bort skäder och sånt sen skjutsade pappa mig till olivia och vi for till holken, träffade en massa härligt folk där! alltid lika kul att komma dit, men jag var väll med alla möjliga och sen så bakade jag olivia och carro med lite hjälp av linn:D sen gick kenny och nån till, kan kanske vara olivia om jag minns rätt men dom gick iallafall runt och bjöd alla, och dom flestade frågade vad vi hade gjort med dom..men dom åt iallafall:D hann med att gå ut och möta idur också, lillan var rätt så irriterad men trevligt ändå. i onsdags alltså igår så var det skola, jag minns faktiskt att det hände nå sjukt kul nån av dagarna men jag minns inte vad det var, kan vara avdo som sa nånting som vanligt. efter skolan for jag till stan, idur. satt där med henne sen gick vi in (tvärt) på ck och träffade robin och carro där men alla skulle iväg till bussen så jag gick med dom, sen sa jag att robin skulle gå med mig på stan men inte gjorde han de inte. så jag for väll hem tror jag om jag inte satt inne hos mamma ett tag. sen idag var det skola, ända roliga var gympan och musiken typ. haha hade fortfarande dans på gympan, så grymt kul skrattar typ hela tiden:$ efter skolan vart det att fara hem men väl då jag kommit hem så kom jag på att jag glömt nyckeln så det vart att cykla vidare till stan, gick och lämnade lite saker hos mamma sen iväg till idur, där även emma satt och klippte sig:) nice att träffa hon, har inte gjort det sen i somras. men då skulle dom iväg till kåge för att hennes pappa kom och hämtade dom. så jag gick till mamma, satt där gick omkring lite överallt sen då hon slutade så gick vi och köpte kläder och smink(Y) det var en tjej på kicks som kom och hjälpte mig med vilken foundation (stavningen?) och så, men då jag komme hem och skulle kolla så vart jag likblek. får väll ta och leva med det ett tag:) då jag kom hem från stan så åt jag sen gjorde jag fysiken och fortsatte städa( berömm förtjänas) och nu så sitter jag här, imorgon är det faktiskt fullbokat för min del. först är det ju skola sen måste jag in till stan, igen..för att hitta nånting till pappa som fyller år på söndag! även farsdag samma dag. sen måste jag hem och duscha för sen ska jag tillbaka till skolan, ska vara med klassen och se film och bara ha kul. då det slutar (alltså kl 10) så ska jag hem igen och där väntar familjen hedström(Y) som vi även ska äta middag med och då kommer olivia också. hon ska sova här så de bli kul me massa folk:) men nu ska jag ta en snabbis in i duschen sen göra mig klar och sova:)


kanski lite saknad va..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0