Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

ett + på kenny som läser bloggen

statestiken bara sjunker hela tiden, så vi får se hur det slutar:) om jag kanske lägger ner bloggen eller inte. skrev inge igår för var lite upptagen hehe. på söndagkväll iaf så gick jag och marcus och popade popcorn och gick ut:$ hehe, eller han städade och jag satt och kollade:) igår så var det ju skola, gjorde tacos med emma och isabell på hkn duktiga vi är va?:$ sen efter skolan så for jag hem och såg lite på tv läste igenom läxan och marcus och annie for till annie så jag gick in till stan där olivia och jennifer väntade på mig så jag åt med dom på dallas:) och fick lite utbrott på en viss person..sorry. men ja, efter vi ätit så gick vi till bussgrillen tro ja? minns typ inte:$ sen gick jag hem fort som fan för ja va rädd:( men väl då jag kommit hem så kom jag på att jag glömde väskan hos mamma så fick gå in till stan igen och snackade lite me kenny osv. kallt vare ute iaf, sprang omkring på mammas jobb dåre va stängt, skulle smyga så att ingen trodde nå annat:] men hittade inga skor..sen for jag vidare till emma och lämade några saker sen satt jag och mamma och gjorde läxa osvosv:) idag så var det skola, inge spec vad jag minns. lååång dag iaf, efter andra lektionen känndes det som att vi slutade, men icket då hade vi ju inte ens ätit lunch. efter skolan cyklade jag hem, vart irriterad på mig själv för att jag inte hade med mig nycklarna för tusende ggn så ringde till marcus och han kom dirr han hade slutat:) vi gjorde mat osv och nu har jag gjort läxa och sitter här. ska göra mer sen och ta en dusch osv:) 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0