Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

lips of an angel

hejhejheeeeej=)
idag så hade jag ju elevensval (HK) som ni redan vet.
det var väl kul, bakade nå kakor och muffins.
och imorgon blir det förhoppningsvis att cykla te tjärn.
inte säkert på att det blir men, hoppas de iaf för de låter typ kul :$
annars så har jag inte gjort nå mer idag. haha nu fick jag iden att
ta fram gatkriter eller vad det nu heter, känndes kul :]
så ska se om jag hittar nåra. har ändå inge annat att göra.
ikv blir det ju träning, sen så har jag inga mer planer.
fast jah har det för dom kommande dagarna tror ja.
det är disco på onsdag, alltså i morgon men inte så troligt att jag ska dit.
så annars vet jag inte, torsdag är de tmix match sen efter det kanske jag ska
vara med chris om det blir(?) på fredag så kanske det blir NH disco,
om inte det så ska jag väl följa med en snabbis till travet för att det skulle vara
nån där, minns inte vad han heter men:$ sen vet ja inge mer vad jag ska göra.
men ring eller nå om ni vill hitta på nå. nu ska jag iaf se om jag hittar dom där
kritorna så jag kan gå ut och ha lite kul med mig själv.
(håller tummarna för att mina björn borg skor har kommit:$)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0