Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

fields of gold

idag eller ja..hela veckan om jag ska vara exakt så blir
det att plugga jävel varje dag! ska kunna typ hela världskartan
kan knappt halva, och ska ha läst ut en bok och skrivit om den
tills på fredag. och fyfan säger jag om boken. den är så sjukt vidrig.
jag börjar må dåligt av den, så jag vet inte om jag kan fortsätta eller
om jag måste börja läsa på en annan. och just nu har jag ingen ork till
att göra nått alls. jag har så förbannat ont i huvet. sen så börjar jag bli
lite otålig för att skorna aldrig kommer:( aja, jag ska berätta lite om helgen.

i fredags så skulle jag ju vara med elin men de vart inte. så jag var med danne
och chris ist. de va kul, och ja åkte faktiskt moppe. haha jag vågade inte först
men sen gjorde ja. nu kanske de låter helt knas att jag inte vågade åka moppe
men de är faktiskt läskigt att åka såna där saker:$ (pratar inte om eu-moppe)

i lördags så minns jag inte vad jag gjorde på dagen:( haha jag börjar nog bli lite
senil.. men på kvällen så kom iaf per och rolle. vi grillade osv. jag satt ute till
typ kl 1 tror ja, sen så gick jag in pratade  i telen såg på tv osv, sen gick jag ut igen
vid halv 3. sen så gick jag in och la mig.
sen på söndagmorgon så vaknade jag nån gång. känndes hur tidigt som helst men
jag vet inte. låg i sängen och pratade till nån gång före 1. gick upp och åt gjorde mig
klar och sen efter ett tag så kom chris. vi gjorde väl inte så mycke, sen
så satt jag ute på kvällen. det är faktiskt ganska härligt att bara sitta ute.

idag så var det skola, snart sommarlov. är pepp som fan på att få sommarlov!
slutade vid halv 2, då jag kom hem så satt jag mig här vid datorn en snabbis
sen gick jag upp och läste. den vart för äcklig för min den som jag redan sagt
så jag gick ner hit igen. och nu sitter jag här.. har allt för tråkigt just nu så jag
väntar bara på maten sen ska jag se om jag går ut en stund och tar kort eller
bara tar de lungt. jag funderar på att börja med en sån där dagens lista

varje dag, om jag orkar. kommentera vad ni tycker om det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0