Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

does anybody hear her

det är fortfarande jätte varmt ute, men nu börjar myggen komma fram.
har blivigt biten eller vad man nu blir 2 ggr på bara nån minut. inte alls kul, men iaf medans vi satt och åt så var staffan ute och pillade med sin bil sen kom han till oss och pratade om massa saker. sen så kom våra andra grannar hem från ett bröllop eller nånting. så vi pratade med dom en stund också. biler kommer senare då jag lagt in dom. men det var trevligt. och nu så ska jag ta på mig nå mer kläder så att jag inte blir ett enda stort myggbätt:( sen så ska vi spela kubb och sen efter det så ska mamma och pappa följa staffan te stan och dricka eller nå. så jag vet inte när dom kommer hem eller vad jag ska göra medans dom är borta om marcus också far ut. men än så länge så har det varit en toppen dag, och jag var varit på bra humör hela dagen! det känns jätte bra:) men nu ska jag gå ut och vara social med dom andra. skriver senare, btw ring och prata och säg te om ni vill hitta på nåt!:)


går inte att sluta lyssna på

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0