Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

tankar..

Jag tänker på hur mitt liv skulle ha varit om jag aldrig träffat dig,
Men det är väl som dom säger, dom du träffar, träffar du av en anledning.
Men jag fattar inte vad den här anledningen är?
Finns det ens nån anledning till varför jag träffade just dig?
Jag är ju bara ledsen över det nu, som det är just nu kanske det var
bättre om jag aldrig träffat dig, för då skulle jag inte ha nån att sakna
jag skulle inte ha nån att gråta över då heller. Men nu är det som det är,
och jag träffade dig, nu finns du inte längre och allt är skit.
Jag bryr mig om dig och det som har hänt, och det gör ont.
Varje dag, vart jag än är, vad jag än gör, så tänker jag på dig,
bara dig, jag vill ha dig här, jag vill vara i din närhet.
Allt vi gjorde var nått speciellt, och det är saker jag aldrig kommer
att återuppleva. Dagar kommer, dagar går, och du är fast i mina tankar.
Jag vill bara springa ifrån alla tankar och vara glad igen.
Jag känner mig på nått sätt glad över det som har hänt, men endå inte.
Det finns inget tryck av oro eller nått sånt längre.
Det kanske är bra, det som har hänt?
Men endå så vill jag ha dig tillbaka.
Det kanske bara är och kommer förbli en dröm?


People changes, things goes wrong, shit happens, life goes on.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0