Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

22 mars

hej jag heter linnea och jag är BÄST.
iallafall...farfar visste inte vem ja var...typ snäll HEHE.
hade inte alls kul på tuvan åsså shalalala, farmor måste ju tro att jag är smal?
(vi var där för att min morbror fyllde år) så kommer farmor med en GIGANTISK
smörgostårta!! ja tycker inte alls de är gott men så snäll som jag är så ät jag för
deras skull..sen komme hon fram med tårta, och typ bah linnea du måste äta mer nu!!
blalbllalblbalbalabbla, HEHE kul. jag har jätte tråkigt som kanske märks..
och föresten, jag tycker jätte synd om emma:(:( hon har skrapat upp typ hela ansiktet:(
men nu hinner ja inte skriva mer för mamma tjatar om att jag ska komma och se på tv
med henne:S PÖZZ


Kommentarer
Postat av: Anja

hej, nu har du chansen att bli veckans blogg. läs mer på http://anjaslillablogg.full.nu

ha en bra dag, kram

2009-03-23 @ 17:42:26
URL: http://anjaslillablogg.full.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0