Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

okej

igår så skrev jag inget tror jag?:$ men det var iaf match, vi vann med 7-1!!!! :D vi kinga, sen efter matchen så gjorde jag inte så mycke vad jag minns iaf. och idag så var det låååång dag för att vi hade flyttat slöjden te idag ist på torsdag och då slutar vi halv 12, men iaf så slutade vi kl 3 idag. sen bar det av till stan. var där med emma julia paulina isabell och fanny. vi skulle försöka hitta nå skor te avslutningen, eller dom rättare sagt. jag vet redan vad jag ska ha=) där träffade vi hampus och massa annat folk. var där till typ kl 6, sen for jag hem och åt. och nu sitter jag här som vanligt. kanske ska ta och gå ut och göra nåt kul, vi får se om jag orkar. jag känner mig allt för tråkig nu eftersom att jag inte har några bilder på bloggen just nu. men de är för att jag fortf har den här datorn. men snart så kommer det, de lovar ja. ne nu ska jag ta och göra nå kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0