Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

sommarlov

sommarlov då. avslutningen gick bra förutom att jag fick ett jävla skrattanfall där upp inför allt folk:( men de funka. efter all sång och allt jobbigt och onögidt prat så fick vi äntligen gå ut från kyrkan. vi stod där med klassen tog kort kramades osv, sen for jag och åt på monaco. efter det så for vi hem, jag och mamma gick ut och tog kort, fast det var lite kallt och massa mygg började att attakera oss. så vi gick en bit nere vid älven sen tillbaka. gick in och åt glass sen så har jag väl inte gjort så mycket mer. sitter här, har börjat tappa humöret som först var på topp och nu...inte lika bra längre. är trött också, så jag ska inte vara uppe allt för länge, kanske borde packa lite eller nåt:) men nu ska jag försöka att roa mig

orkar inte lägga ut nå bilder nu, men det kmr sen från avslutningen osv, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0