Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

nawie

eftersom att jag inte har så mycket att göra så får ni massa små inlägg lite nu och då. nyss så ringde det i hemtelen och det första jag tänkte var bara åh jag orkar inte för vi har så jävla irriterade ljud på telen. men det ändrades direkt då mamma sa att det var till mig. och gissa vem det var?.... jo paulina:D hon ringde ända från naxos. hon hade de kul där och sa att hon var jätte brun:( sen så hade hon sett världens snyggaste kille där;) så jag pratade med henne en stund om allt och lite till. kul å prata me henne som ja inte har gjort på 6 dagar, och snart kommer hon hem igen tror jag:$ eller kanske typ nästnästa vecka eller nå. vi saknar henne här hemma iaf:) men nu ska jag gå upp och ta på mig kläder som jag fortfarande inte har gjort efter att jag har duschat som var för kanske en timma sen:$ så jag har suttit i handuk och lyssna på musik å massa annat. och så ska ja se om de finns nån bra film på tv annars så får jag väl sätta på nån som jag inte har sett, som kanske inte finns för att jag har sett nästan alla annars blir det väl att roa mig med glass mobil å tvspel:$

puss på H

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0