Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Midsommar

jag hinner egenteligen inte skriva nu.
men iaf så hatar jag mina grannar, eller hatar och hatar..
jag hör allting genom väggen till dom bara dom pratar så hör jag.
och igår natt så var det nån som spydde mellan 1-2 inte alls mys.
och inatt så kunde jag inte alls sova, nog för att jag var rätt så pigg.
men sen så hörde jag hur det började ringa i deras mobil!
sen så kan man ju höra lite mer saker också ;)
men ja, det är verkligen irriterande.
jag låg iallafall uppe till typ 4 inatt. sen vaknade jag halv 6.
fast jag låg i sängen till halv 1. orkade verkligen inte gå upp.
men nu så ska jag göra mig klar och sen fara till bonstan (stavningen)
vi ska till nån av dom där husen, eller stuger..ja vetefan vad det är.
sen på kvällen blir det att vara med familjen per och rolle.
vi skulle typ göra nå tävlingar eller nåt. sen ska vi grilla:)
det kommer att bli super.
och imorgon så är det midsommar travet och såklart ska jag dit som
gjort sen jag var liten. det är typ tradition för min del:) ska väl vara där med
nå kompisar och får se om jag får med mig hampus också.
haha..inatt så pratade jag med hampus drack vatten och skulle logga in på
msn samtidigt, men jag hade inte så många händer så jag ställde vattenglaset
på min mage, och då tippade det ofc.. och vad säger hampus då? jo, klantit!;)
haha:( men  nu måååste jag skynda mig, ska bara lägga in en dagens.

Dagens humör: peppppp och glad
Dagens borde: göra mig klar väldigt fort
Dagens frisyr: morgonfrilla än så länge:$
Dagens smink: inget än
Dagens klädsel: en typ lila svart grå grön rutig stor skjorta:$
Dagens planer: vara ute
Dagens vill ha: saft och min mobil
Dagens längtan: ikv imorgon och tills ja få va me hampus
Dagens fundering: varför det ligger en plast gris framför mig?:(
Dagens beroende: musik
Dagens personer: massa kuliga ute
Dagens roliga: pappa då han lyssnar på svenne banan..
Dagens låt: Knock you down
Dagens bild: lägger in sen

PUSS 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0