Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

love me or hate me

skrev inget igår eller på lördag kväll så jag ska börja skriva lite om i lördags. först så skulle jag städa mitt rum innan jag skulle in till stan, men det gick inte så bra för jag somnade som vanligt på golvet. sen kom mamma in och väckte mig då for vi och hämtade marcus sen så for vi till 3 kronor och åt. då vi var klara där så for vi till cruisingen och var där en stund. då jag kom hem så såg jag film, silen hill tror jag den hette. ganska så bra faktiskt. la mig där vid 11 för att det var match dagen efter, alltså igår. vi förlorade med 6-2 tror jag. men palla bry, vi har vunnit dom andra och kommer vinna dom som kommer också. på lördag kväll skulle vi jobba på norrvalla, gjorde inte så mycke sprang typ bara runt osv. sen gick jag in i kiosken och satt mig på frysen och klagade på att det var kallt:$ paulina: går inte den här sönder om man sitter på den? (alltså frysen) jag: nej, jag sitter ju redan här så? paulina sätter sig och frysen låter högt som fan, paulina å jag: ops... haha aja, vi satt där en stund medans dom andra städade bort allt där inne, sen så fick vi massa bullpåsar och korvbröd för att det inte gick att spara så jag och paulina satt där och åt medans dom andra städade. efter dom var klara med det for jag hem osv gjorde inge mer då.



idag så var det inte alls mycket att göra på skolan, först så skulle vi träna te talang men eftersom jag fanny julia paulina emma och isabell inte är med i nåt så satt vi bara där och busa. sen cyklade vi te kyrkan och träna inför torsdag, cyklade tebak och satt i klassrummet medans dom andra visade upp tanag för nåra klasser. slutade efter det vilket vart kl 1. for in till stan och sprang runt där till nån gång. sen kom hampus men han va me sina kompisar å dissa oss:( aja, eftersom att vi åt 20 över tio så var vi hungriga så jag och julia delade pommes som vanligt, typ våran tradition:$


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0