Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

haha per..

per och rolle kom nån gång vid 6 tror jag.
och då höll dom på med maten så jag gick upp till dom,
jag kan lova att jag var huuungrig! men fick ändå ingen mat på typ 30 minuter.
så jag åt godis ist:$ då vi skulle äta så hade dom gjort nån potatisgratäng och
nå potatis grejer, och dom där grejerna var  hårda som sten typ och köttet
var segt som ja..gud vet vad, eller jag märkte det inte men alla klagade iaf.
så då tog det ännu ett tag innan jag kunde börja äta för att dom sprang omkring som
galningar:( sen efter ett tag så for per och skulle göra nå, så vi började spela kort.
blubb, vet inte om det heter de men vi kallar de så iaf. och den som förlorade
skulle ofc få göra ett straff, men vi var snälla så vi körde bara att man skulle springa
runt huset, först så sprang mamma pappa och rolle som vanligt. sen kom marcus med
cykel, och efter det så cyklade pappa bak å fram? han satt alltså på styret osv, sen kom
jag...styltor och hjälm:$ och sen mamma på kryckor och bandage runt huvet.
(bilder kommer sen) och efter ett tag så kom per tillbaka och emil kom då också.
så då körde vi nå grejs då man ska bygga saker som är på små kort och det går på tid åså.
men han gav upp för att han gjorde tvärt om på allt, oooch..då mamma vunnit körde vi blubb igen.
och då förlorade per hela tiden förutom en gång då. men haha...ingen kunde hålla sig för skratt
för att han var så jävla rolig.

typ vid 10 skulle vi gå ut och spela kubb, nån annan version än vanliga.
och eftersom per aldrig har kört vanliga kubb heller så förklarade marcus för han.
eftersom per fortfarande trodde att han pratade om kort så sa han: är esset fortfarande högst?
då skulle per välja vilka han skulle ha på sitt lag.. (oseriöst så ni vet;) men kul ändå)
mamma: välj tre st du vill ha på ditt lag
per: marcus och linnea
mamma: jamen tre st
per: ja med mig är vi ju tre?
mamma: haha..det finns en ung bakom dig, emil
per: ja jag tar marcus linnea och..jens
hahaha det kanske inte låter kul, men det vare.
så vi gick ut och spelade men vi förlorade båda gångerna:(
då vi var klara med det for per hem och vi andra gick in och åt tårta.
och nuuuuuu såå sitter jag här..

har jätte tråkigt nu och kommer inte på vad jag ska skriva.
eller jo idag så gick jag upp typ halv ett och åt lunch och som jag
skrev förut så skulle jag till bonstan, så vi var där ett tag.
och det var två gubbar där som vi inte kännde, dom var typ läskiga:(
men det var riktigt mysigt där inne. och nu tog det slut igen..

ganska långt inlägg? känns så iallafall.
jag sitter och lyssnar på, RMK`s den sanna kärleken den är faktiskt ganska bra
tråk..tråk..tråååååååååååååk, jag har inget att göra, för hampus svara inte:(
och..alla sover typ där uppe? så jag känner mig lite ensam nu.
men eeeh. eftersom jag inte kommer på nått att skriva så får ni en till bild från urs.
jag skojar bara, jag minns inte vart jag la bilderna. så ni får nån annan ist


back in the days

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0