Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

haha diss..

just då jag satte på musik "dead by april - a promise" så gick pappa upp från rummet bredvid.. han gillar nog inte min musik:( aja idag har jag ju inte gjort så myckes som jag kanske skrev i förra inlägget? lite dåligt minne. mamma kom in i mitt rum vid halv 10 och sa att hon skulle jobba så direkt hon hade försvunnit ut ur huset så somnade jag om igen och sov till nån gång? vaknade av att min mage kurrade hur mycket som helst. så jag gick upp men jag glömde att jag var hungrig så jag satt mig och såg på tv ist. så jag åt sådär vid halv 2. sen duschade jag i typ 40 minuter.. jag kan aldrig duscha fort. eller om jag verkligen har brottom så går det men inte annars och sen resten av dagen så har jag bara suttit här och sett på tv. inte alls en kul dag enligt mig. men med det här piss vädret så går det ju inte att vara ute och göra nå kul. men imorgon så kommer iaf elin nån gång på dagen sen ska hon kolla på min match, för dom intreserade så är det mot morön kl 5 på sörvalla b-plan så kom gärna och kolla och glöm inte att heja på sunnanå ;) och sen ska vi hem till mig igen och jag ska göra mig klar sen så ska vi fara till kåge. det kommer att bli kuuuuul vill ja lova. kommer säkert att vara med några mer också. hoppas på att hampus vill vara med oss:) men nu så ska jag smyga mig upp för mamma bakar bullar till matchen imorgon så jag ska försöka få mig lite deg;) hahah tjockis linnea:( jag vart seriöst sugen på bulldeg:$

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0