Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Even the best fall down sometimes

gjorde inte så mycket på skolan idag, flyttade bänkar och bara chillade typ. på gympan hade vi amerikansk fotboll, och kallt som fan var det också. typ 5 grader:( efter skolan så for jag paulina emma julia fanny och isabell till ica och köpte godis dricka osv till ikv. jag och paulina ska dela på den där nya marabou sommar, vi smakade en bit och den var jätte god! cyklade hem efter det, och nu sitter jag här och lyssnar på musik och tar det lungt, ska snart börja tacka och duscha osv göra mig klar till ikväll då vi ska sova på skolan. hoppas det blir kul och hoppas att inte killarna stänger in sig i ett eget rum, det blir ju lite tråkigt eftersom att det här är typ det sista vi gör med klassen. och det är sista fredagen vi är på sunnanå. kommer typ att sakna de:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0