Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

With a thousand lies and a good disguise

tjenixen alla, just nu håller jag på att packa vilket är väldigt jobbigt och väldigt svårt för min del. det jobbiga är att man måste spring fram och tillbaka överallt i sitt rum, till alla andra rum och upp och ner för trappen. inte riktigt min grej. och det svåra är att man ska veta vad man ska packa, och då man väl har packat klart så har man nästan alltid glömt något viktigt. som jag förra året då vi skulle på umecupen då hade jag glömt sminkborttagning och tandborste.. riktigt duktig. och jag känner mig riktigt nyttig och smal idag? nejnej, verkligen inte. eftersom att vi ska bort så har vi försökt att äta rester och sånt grejs till middag och lunch. och för att jag gick upp sist vilket var kl 3 så var ju allting redan uppätet, eller? nja inte precis..det som fans kvar var chokladpudding. så det och nå revbensspjäll elr vad fan det nu heter vart min frukost/lunch/mellanmål..:S sen ska väl jag marcus och pappa äta nån middag (mamma jobbar) sen vid 11 ska vi hämta henne på travet och fara först till X-et sen bär det av. kul dag? HEEH iallafall..så min packning gick väl någolunda bra hoppas jag. jag kan ta och berätta lite om dom 12 dagarna jag är borta för dom intresserade, vilket nog kanske är en halv person ;)

först är vi hos mormor i 8 dagar, där ska vi väl vara med en folk, ha grillfest eller nåt hoppas jag:] ska fråga om vi kan ha det med en massa folk, det är alltid kul. sen har jag tänkt att börja cykla till ett badställe där som är typ 2 mil bort..och uppförsbacke hela vägen hem (kommer att ha dött innan jag ens är uppe för första backen)sen på kvällarna blir väl att träna med fotboll och vara ute och springa. inte alla dagar men. och jag ska shoppa jävel kan jag lova!! vi ska väl mest vara i birsta city, men om vi far in till själva sundsvall så blir det ännu mer, men jag har hunnit att bli typ 50 år innan man är klar med alla butiker i birsta:$ det är typ 3 våningar i en och samma byggnad sen är det mycket runt omkring också, det blir väl också att gå in på ikea och se om man hittar nåmer (inte allt för stort) till mitt rum (vilket inte alls är stort) och nu kom jag på att jag har mublerat om i min garderob, okej..nu lät det typ som att min garderob är större än mitt rum. men det är det inte, jag babblar på för mycke nu..efter dom där 8 dagarna så ska jag och mamma förhoppningsvis sova i umeå så att då jag vaknar nästa morgon kan fara till skolan vi ska bo på, det är samma som vi bodde på förra året, den heter östagymnasiet (onitressant) jätte mysig skola:) och där får vi se hur långt vi kommer, hoppas vi går vidare iallafall!:)
men nu ska jag sluta babbla och ladda in musik på mobilen så jag har nåt att göra då jag åker bil ikv:) hoppas på att lillD vill smsa med mig:)

puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0