Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

TDG(L)

hejsan bloggen och alla bloggläsare. har inte så mycket att skriva om dagen men igår på natten så satt iallafall jag och marcus ute. det var ganska så varmt men det regnade as mycke så vi satt på altanen under tak. ibörjan satt vi och äldade typ...blommor eller inte utslagna blommor som hade ramlat ner på bortet. sen hittade marcus ett brev. inbjudning till nå bröllop och då stod allt med skrivstil så vi hade lite problem med att läsa vissa ord. och då var de nåt ord som stod med *sa då vi körde alfabetet ut men det lät bara konstigt så jag skrattade varje gång jag skulle säga det. sen nån gång gick vi in och skulle borsta tänderna osv, och då höll jag fan på att kissa på mig, jag kastade mig på golvet och bara skrattade och då böjade marcus skratta för att jag skrattade:( han skulle lukta på en parfym men han trodde hela tiden att jag skulle spruta i hans näsa så han gjorde till ansiktet hela tiden, asså jag lovar..han har aldrig varit fulare i hela sitt liv typ:( men nog om det, jag sitter och pratar med elin fast jag vet inte vad vi pratar om än:$ kanske låter knas men hon ska säga nåt och jag vet ju inte vad, så då vet jag ju inte vad vi pratar om?:$
 
puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0