Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

stads(U)

jag såg nyss en massa bilder från stadsfesten och fyfan vad jag saknar det. nu måste man vänta ett hela jävla år för det igen..det var seriöst den bästa festivalen jag varit på hittils och jag träffade en jävla massa folk som jag inte gjort förut och det är verkligen inget jag ångrar! jag saknar allt folk, alla karuseller maten musiken allt. jag tycker att det borde vara mer saker i stan. för tänk er festivalen är en gång om åter. om man inte räknar med matfesten så. men en gång..nånting mer borde vi faktiskt ha. stan är ju jävligt liten gämfört med andra ställen, men i sthlm så har dom grönan som är hur kul som helst och är öppet hela sommaren. och + det har dom säkert festivaler också? fast nu ska jag inte gämföra med sthlm. men jag tycker endå att det är lite synd att det inte är nå alls i stan förutom stads óch de.

men nog om det nu, idag har jag smällt minst 10 flugor, seriöst det kryllar av flugor här:( som för nån dag sen då jag skulle gå ut så hade vi bara nät ut till baksidan för att det var så varmt så vi hade öppet dörren. då satt det 6 jävla flugor på nätet. inte ok! men nu borde nästan alla vara döda för att vi har smällt så mycke. pappa håller iallafall på att grilla just nu och gissa om jag är hungrig. och det luktar gott oxå. och nu då jag kollar ut så ser jag en liten lamm unge. så jag kännde att jag var tvungen att gå ut och hälsa på den, med kameran ofc:]

puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0