Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

paulina

vaknade vid halv 11 idag av att de va fight i köket, men de är en annan historia. sen for jag mamma och marcus på ica och handlade. sen då jag kom hem så åt jag sen gick jag till paulina, och vi satt på nå solstolar ute på gården och då brakade paulinas stol, haha vi skrattade hur mycke som helst. vi cyklade till ica, eller jag åkte:] för att köpa Vimto, me like. och påväg dit så ringde hennes mamma och sa att paulina skulle te stan för att köpla lite saker. så vi for dit sen var vi där ända tills för en stund sen. där hittade man även lite folk också;) och ja..vi virrade runt där ett bra tag. gick typ fram och tillbaka. hittade ett linne som jag ska försöka köpa innan ume. och måste få 300 av mamma innan vi far!! men eh, ikväll ska jag vara med paulina igen. vi ska dra te hemmakväll och hyra nån film sen ska vi göra ansiktsmasker osv:] men ja vill ha min vimto som mamma va snäll och köpte så får väl ta och gå upp och hämtad den.
bilder kommer ikv troja eller imorrn.

haha töt:] men den där sötisen var jag iallafall med idag
puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0