Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

14

har vare hemma nåra timmar nu, känns skönt. och jag orkar verkligen inte packa upp. haha ja har nån på msn som jag aldrig har haft nån aning om vem det är. och nu då ja kolla på msn så stod de "fyller 11 år idag:D:D:D:D:D" jag bah åååhnej..men eh ajja imorn kanske idur kommer, om inte så kanske jag ska vara med elin. så får se om de blir att dra te kauug at night;) då blire säkert att va me massa andra också=) och ehm..om 14 dagar fyll ja år, vet inte va ja vill ha:( typ pengar..:] och ja har pillat lite med mina skor, plippt bort nå saker å försökt få upp snörerna. men de gick inte så bra för de svarta snöret var typ 2dm kortare än de vita. så jag vart sur för det såg cp ut men ja får väl hare sådär. men nu ska ja göra nå kul töp. men ja kan va snäll å lägga in nå cp bilder före.



puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0