Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

läs!

Man är olika, så är det bara.

Du kan inte tvinga mig att vara nån jag inte är.

Om jag inte duger för dig, Då gör jag inte det.

Jag tänker inte ändra på mig för det.

Jag är den jag är, Och jag står för det.

Jag vill inte vara som nån annan.

Jag menar, Tänk om alla skulle vara likadana?

Det skulle inte ens vara kul, Ha samma kläder samma tankar och allt.

Det skulle ju inte gå.

Så varför egenteligen slösa tid på nått man inte kan bli, Och nått man kommer att ångra sen?

Tänk om du har spenderat massa tid på att försöka vara nån annan,

Och bara hållt med den personen. Den kommer ju antagligen att tröttna på dig.

Så tänk dig för, Före du gör nått du kommer ångra.

Det många säkert tänker, Är att den personen inte är snyggast eller populärast.

Och att den ena inte betyder lika mycket som den andra.

Men egenteligen ska inte det spela någon roll, Om man är ful tjock

opopulär eller nått sånt, För det är endå insidan som räknas.

Jovisst är utseendet ett +, Men det ska inte ha nån betydelse med det.

Jag tycker att människor gör fel ganska ofta.

Det felet är att man dömmer personen innan man ens har träffat dom.

Jag märker att det står folk och pekar och viskar om mig ibland då jag är på stan osv.

Men vadfan dom känner mig inte, Och vet inte hur jag egenteligen är.

Vissa vet inte ens vem jag är. Man tjänar ju inget på att snacka om folk.

Tillslut kommer det ju fram också, Och det dom inte tänker på eller inte bryr sig om

är att personen kan ta väldigt illa upp om vad andra säger.

Och det kan sluta med att den personer blir jätte ledsen och kanske inte ens vill visa sig ute bland folk.

Så alla som läser det här, Tänk före ni öppnar munnen, Så att ni inte slänger ut massa ord som ni inte kan stå för.

Och ta inte personen efter ett ryckte som kanske inte ens är sant.

Lär känna personen före.


Kommentarer
Postat av: julia

så bra skrivet linnea<3

2009-01-02 @ 21:31:32
URL: http://jjuuliaenmark.blogg.se/
Postat av: Anonym

Riktigt bra skrivet

www.enlitentax.blogg.se

2009-01-02 @ 21:31:55
Postat av: Moniqa

Jättebra text !

2009-01-02 @ 21:32:04
URL: http://muminporr.blogg.se/
Postat av: fannyP.

bra skriiivet gumman <33

2009-01-06 @ 10:44:01
URL: http://fannypettersssson.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0