Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

15 februari

igår var jag på stan med paulina julia emma emma och isabell.
jag köpte 3 t-shirtar på stadium och ett linne på gina.
vi gjorde väll inte så mycket, satt mest i tältet.
där fick man ju gratis fika osv, så vi tjockade där inne haha.
vi var faktiskt med i en tävling som man kunde vinna 2 biljetter till melodifestivalen.
det kanske inte var så värt för mig att vara med för jag skulle endå dit.
sen byggde vi pussel, och vann en skiva med dom som hade varit med i melodifestivalen förut.
sen gick jag och emma hem, paulina julia emma och isabell stannade på stan med fanny.
det vaar svin kallt att gå hem...
iallafall så gick jag och emma på bron och pratade, kollade ut mot vattnet eller isen kanske man ska säga.
då såg jag nå spår av nå djur eller nå, så jag och emma kollade ner på dom.
det såg ganska knasigt ut, och då vi kollade just nedanför bron så var det som att isen hade
spruckit så det såg typ ut som ett lock, då sa jag: emma tänk om det är nått djur som har varit
under isen och gått upp på den!....
Emma: FYFAN
jag: men tänk om det är så
Emma: SÅ JÄVLA ÄCKLIGT
Jag: JAG MÅSTE KISSA!!!
Emma: HAHAH
fattade inte vad som var så kul med det:(
sen fortsatte vi att gå den långa vägen men.
tillslut så var jag hemma, fick damp för att jag inte kunde välja kläder till melodifestivalen,
men sen komme nadja och magda så jag fick lov att ta jeans linne och högklackat.
det var ganska drygt i början för att vi var 2 och en halv timma tidiga.
så vi gick runt där uppe och kollade på saker som dom hade ställt fram.
sen började det med nå förgrejs så dom sjöng osv.
sen då allt var slut fick man en kupong (stavningen?) på statoil att man skulle få gratis korv
så vi for dit, och nadja satt hela tiden å sjöng, om "körvarna" och typ låg över marcus och magda.
då vi köpt korvarna for vi hem, och så ni vet så gick jag in i en dörr nyss...
skulle öppna den och gå ut men jag lyckades stänga den och gå in i den:(
haha nu har jag ont i ansiktet... jag är duktig jag vet:(


melodifestivalen<                  100 klubbor av mamma:$
 

gele hjärtan, kort, choklad, och hjärt grej av mamma :$


klippte julia<       

julia ramlade och slug huvet i paulinas rumpa..


nu borde vi vara ganska så nöjda för att jag lagt ut massa bilder!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0