Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Propped up by lies and promises saving my place as life forgets maybe its time I saw the world


Att veta att folk snackar skit om mig varje dag och för allting jag gör, det är ingen nyhet för min del och kanske inte för andras heller. Jag bryr mig inte egentligen, men det är nånting som får mig till att göra det..jag gjorde inte det förut, det kunde gå en evighet innan jag började reagera på det som sas, men nu så tar det en sekund innan jag har hunnit bryta ihop då jag hör saker. Dom som jag trodde var mina vänner var i stort sett inga riktiga vänner, för dom snackar skit och dom sprider ryckten, inte alla..men några få, och det gör ont. Folk snackar skit om hur jag ser ut, om saker jag gör och om min blogg. Men varför är jag mycket mer speciell än andra? Andra ser ut som dom gör, dom beter sig som dom är och dom kanske möjligen har en blogg, men dom får inte skit för det. Varför är det just jag? Nu menar jag inte att det är bara jag som får skit för saker, för det är det verkligen inte. Men folk går på dom som redan är svaga, dom som inte mår bra och dom som har problem kanske innom familjen, vilket gör det mycket svårare för dem att höra det folk säger. Alla kan inte hantera det lika bra som andra, vissa som hör saker om sig själv..dom blir rädda att dom alltid ska göra fel, att dom måste tänka ut allting dom gör annars blir det fel. Och hör man nån säga nånting så sprid det inte vidare, för i slutändan går allting tillbaka på den personen själv. Nog har jag snackat skit om folk, det vet jag men att säga saker som inte ens är sant, det orkar jag inte med. Jag fattar inte vad ni tror att ni vinner på det? Man får inte mer kompisar för det, och man får tillbaka för det på något sätt ändå. Jag vet att det inte är många som gillar mig och att jag inte är perfekt osv. Men varför gå runt och säga det till andra då jag redan vet det själv? Det är varken kul eller intressant att höra. Tänk folk som har drömmar, men att dom drömmarka krossas pga vad andra säger, och tänk dems drömmar som aldrig slås in, eller som man redan vet aldrig kommer hända? Vad är det med dom? Jo, det är mycket men inget som man kan förklara med ord. Tänk er då man var liten, man hade inga problem och man grubblade aldrig över saker som hände, för man var för liten för att förså, tänk om det var så änn idag, att man inte hade nånting att vara ledsen över. Men så är det inte, och så kommer det heller aldrig att vara..Men om folk bara slutar upp med att snacka skit om andra och tar tag i att verkligen känna den personen före så att man inte behöver göra för hastiga slutsatser och ångrar det sendan. Det finns mycket jag ångrar som jag gjort, dels snacka om andra som jag inte känner, att gå bakom ryggen på andra och att göra dom ledsna..och att kanske möjligen mista min bästavän. Det är saker som jag verkligen ångrar och det är inte saker just du skulle tycka va kul va? För allting påverkar någon i något fall, och minsta lilla sne steg kan göra så att en hel värld rasar för någon. Själv så försöker jag att ändra på mig själv, på mitt beteende och saker jag gör. Så att folk ska kunna lita på mig till 100% utan att behöva säga "lova att du inte säger nånting" eller "lova att du alltid finns vid min sida" för det är saker som ska vara solklart hos mig! Iallafall så vill jag att det ska vara så..och för att jag skriver det här så tror jag inte att det är en enda person som kommer att göra nånting åt saken, kanske några få..men jag tror inte det. Men jag hoppas iallafall att folk tänker till före dom säger saker och gör saker så man slipper ångra det sedan. Jag vet att jag har gjort misstag och svikit andra, och det ber jag så mycket om ursäkt för! Mitt krav på mig själv är att finnas där för folk, inte svika dom och om det är nånting så kan dom prata med mig utan att jag avbryder, dvs att jag finns vid deras sida no matter what. Och att nå upp till min dröm, min högsta önskan. vilket jag inte tror kommer hända, men jag ska försöka..jag ska kämpa för det som är mitt och det som kan bli!:)


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra skrivet gumman.

Du vet att ja finns här för dej, vad som än händer.

Skit i dom som snackar, du är bättre än dom.<3

2009-12-27 @ 17:54:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0