Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

free fallin'

hahah just nu sitter jag i handduk och har gjort det den senaste halvtimman;$ sen så pratar jag med fanny & fanny haha;D igår på kvällen såg ja lite tv tror jag sen satt jag mestadels här och vid kl 12 så gick jag ut och mötte elliot och pratade med han om lite saker HAHA sen började vi prata om min docka och då vi skulle hem så sprang typ båda åt var sitt håll:( ja var ju tvungen att gå förbi skogar å allt:O tänkte hela vägen på att den där jäkla dockan skulle komma fram och mörda mig:( kom iallafall hem vid halv 1 och då hade mamma vare söt och gjort varmchoklad åt mig;$ så jag värmde mina händer under vattenkranen sen fick jag i mig den varma chokladen och sen somnade jag:) klockan var kring, kanske halv 2 då jag somnade, och jag vaknade inte fören halv 4:O och då var jag fortfarande trött men jag pallrade mig ur sängen och in i vardagsrummet där alla satt och degade framför harry potter och sen fick jag ju såklart syn på snön:D

jag: OMG LITE JA SKA HOPPA FRÅN BALKONGEN (var nästan ända upp)
mamma: haha gör de;D
mormor: du kommer nog inte ens synas då du hoppat..och vi hjälper dig inte upp eller;)
jag: men hallå:( RING MARCUS

så jag ska försöka få med mig brodern mine i snön;) kanske annie också om hon är med;D men nu ska jag ta och göra mig klar, eller ta på mig kläder och fixa mig lite(a) sen ska jag ta lite kort osv;D och nu märker jag att klockan är halv 9 och vi har inte ätit än;$


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0