Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

felåt

nu har jag inte skrivit nånting på länge pga en sak. men ska nog börja om nu igen, jag minns inte ett skit av vad jag gjort efter jag skrev sist för jag minns inte ens vad jag skrev sist om vi ska säga så och jag orkar inte kolla de nu heller, dagen började iallafall med lite mindre glada miner ute i snön från min sida iallafall, jag stör mig verkligen på vintern nu, det är bara kallt snöigt och mörkt, vilket jag tycker är rätt mysigt i vanliga fall men inte nu, och jag har som ingen stor julkänsla heller.. får ta och fixa det sen. jag kom mig iallafall fram till skolan efter ett tag och några minuter försenad, icke bra. vi fick lunch halv 11 kanske de va? och då gick vi iväg till stan och gick vidare till nordanå och skulle spela in en film. jag var med julia emma samuel och stas, våran var lätt bäst! hahaha kakan.....:( jaja, vi slutade vid kvart i 2 tror jag sen gick jag mot skolan och träffade fampe och fick henne att vända om te skolan som hon just kom från(A) så de gjorde hon och vi gick på stan:) hittade dock inga julklappar som jag var ute efter, men glass och en olivia hittade jag iallafall. träffade mer folk också men orkar inte berätta så mycke om de:) efter det har jag iallafall ätit sen har jag städat. eller städat och städat jag får alltid klagomål om att jag städat dåligt, men va glad för att jag försökte iallafall? sen hämtade jag glassen och gick ner till marcus och vi delade på den:) och nu har jag ångest kan ja lova, aldrig mer glass:( sen nu så sitter jag här, ska duscha och sen sova, känner att jag behöver sova en hel del, det blir aldrig att jag lägger mej i tid, blir alltid vid halv 12 ,  12 och det funkar inte så bra på dagen känner jag, men nu fan ska ja sova ut:)



ja är typ duktig på stjärnor(y)eller snöflingor eller vatusan de nu är



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0