Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

8stp, right?

nu har jag inte skrive på flera dagar känner jag men jag har varken haft orken eller tiden. jag kan iallafall fortsätta där jag var förra gången, vi försökte hitta på nånting och äta på morgonen/dagen och kom fram till nudlar men det fanns inte hemma så vi traskade iväg till stan och köpte sen vart de hem och åt:) efter det så gjorde vi inte så mycke sen for vi hem till olle igen, där började jag med att gosa lite med vovven sen så åt vi och sen..låg jag i sängen tror jag(A) på måndagen, alltså igår så började allt med skola och just precis i denna sekund fick jag jätte ont i näsan för den som ville veta vad jag sysslar med:] sen for jag hem och lagade mig lite nudlar sen gjorde jag mig klar och mötte emma och vi fortsatte den långa färden mot söder(..?) där var ja på möte inför nf, jag kommer dö! ska jobba från 6 på dagen eller kvällen eller vad man nu ska säga till kl 3 på natten(Y) jaja, sen satt jag mest med elsa och lite med jesper och jesper:) sen cyklade jag hem med j & j;) idag så vaknade jag av att jag var död, haha ne..lät lite små skummt, och nu sitter jag och roar mig själv och frågan är ju varför? men ja, jag vaknade av att jag var FÖRKYLD? inte ok!..så det känndes lite tungt att ta sig upp men det gjorde jag iallafall:) på bilden så vart jag och julia klar med våran fina tomte:) sen så hade vi..inte så många lektioner, och julbord som lunch idag, var pepp på de kan ja lova;) men de smakade skit..så eftersom vi slutade efter lunchen så for vi iväg till stan och jag och julia delade på en macka på subway:) sen sprang vi omkring och kollade kläder. vart dock inget köp för mig, försökte en aning med att hitta julklappar. skulle kanske ha vare me kenny ett tag också men de hanns inte:) så det kanske blir imorrn, annars så på fredag;) förövrigt så har min kväll varit skittråkig, jag har städat..lagt in en matta i mitt rum, vet inte om det vart snyggt eller fult så det får väll dom som kommer in dit avgöra själva;) men nu ska jag ta och duscha sen göra mig klar fort så jag får en någolunda tidig kväll:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0