Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

UMEÅ 2009

ja nu kommer det jobbiga..ska skriva om ume och de kommer ta år. men de äre värt:)
på torsdagmorgon vart de å packa klart vänta på julia sen hämta emma och sen bärde de av till umeå. det var jävligt härligt att vara tillbaka på skolan igen. fyy vad jag har längtat. jag emma och julia vart helt galna i bilen då vi såg skolan:] men vi sprang iallafall in och packade upp osv. sen hade vi match, vi vann med 1-0, de var fannyNL som gjorde mål och som tog oss jävligt långt. sen på kvällen var det invigning. och vi vann nån grej för att vi hade bästa lagandan och maskot osv. så dom ropade upp oss så vi gick upp inför allt folk och sjöng våran låt;) (kommer i slutet av inlägget.) och vi vann varsin boll osv. sen drog vi tillbaka till skolan och sprang omkring som vanligt. och på fredagen så var det match igen, då vart de 0-0 och en till på kvällen förlorade vi med 3-0 tro ja. och på lördagen var de match ännu en gång. de vart 0-0 så vi körde straffar och fyfan vad nervöst det var, men vi tog det. vi vann med 5-4 så vi for tillbaka på skolan och vilade osv. sen på kvällen var det igen..förlorade med 2-1..så vi åkte ut. men 5a i A-final kom vi iallafall och förra året kom på plats 18;) så på kvällen behövde vi inte passa nån tid för att sova så vi var uppe till typ 2. vi var ute i korridorerna och körde limbo me nå finska lag tror ja:$vet inte riktigt, sen gick vi omkring lite överallt. och jag kan lova att killarna från lule är snygga:O vi fick typ damp..men ingen i deras lag ville kramas me nå av oss, men då kom benjamin å krama me ist:) och idag så åkte vi hem. jag och julia for in på stan och åt på max före. sen for vi=) och nu har jag varit hemma nåra timmar och orkar inte packa upp. justja på fredagen var de disco och de var fan det roligaste jag har varit på! så jävla kul.och före matchen igår så for vi på stan och ja köpte ett linne på monki för 25 kr. och nu orkar jag inte skriva nåmer heller. så jag skriver mer senare och lägger in alla bilder från mobilen då också. btw så kom fanny tror jag det var på en låt av magnus uggla

då finns de ingen som tar den man är kung kung kung på planen
och bara så ni vet när hanna skuter smäller de
då finns de ingen som tar den man är kung kung kung på planen
de är värt att halta kring ett slag när man få vara kung för en dag
oaoaoaoaoaoaoaooaao oaoaooaoaooaoao oaoaoaoaoaoaoo oaoaoaoaoaoao



de va den där vi sjöng, fast vi sjunger sommarbrudarna ist;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0