Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

skoogsmulle

okej förrgår tror jag det var så skrev jag ett jätte långt inlägg som bara försvann så jag orkade inte skriva om det, och igår så satt jag knappt vid dator så ja har int skrive nå mycke. igår var vi iallafall på E4:an och gjorde lite saker. sen hade vi nåra vanliga lektioner sen slutade vi, och idag hade vi typ 2 lektioner, eller vi såg typ på björn gustafsson osv sen efter lunch for vi upp till vb, förbi bodaborg och in i skogen, jobbigt vare att ta sig dit, men då vi kom dit så skulle vi göra hinderbanor men det var kul, jag gjorde en liten tabbe men:$ och sen cyklade vi hem, och sinicca åkte på min cykel de gick ganska så fort i backen vid där hockyn bruka vara, och jakob körde om oss så vi skulle försöka köra om han, men då svängde han helt plötsligt och ja skulle ju också svänga, men jag kunde inte bromsa eller sv'nga mer än vad jag gjorde, så vi flög över en vägkant som var ganska så hög och typ genom gräsmattor och sen ut på vägen igen (tappade min väska där uppe också) och alla som såg de typ asgarva.:$ så min cykel är inte så fin just nu, bak däcket är typ..inte runt iaf:( ska be pappa fixare. nu kmr nåra bilder från idag. och btw så fyllde fanny år igår, så grattis igen gulle:*






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0