Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

rostig kärlek

igår på kvällen gjorde jag inte så mycket, jag och marcus satt vid datorn till 1 nån ggn.
och då sa marcus nått om imorgon (alltså idag) då sa jag att det var imorgon eftersom att
klockan var över 12, då höll sarah med mig om att det var imorgon för att den var över 12,
då tyckte marcus att vi var helt dumma i huvet. men jag fattar inte.... det är ju antagligen imorgon
eftersom att klockan är över 12, elr?  aja idag då jag vaknade så skulle jag fika.
som inte gick allt för bra. först så var jag tvungen att ta en stol för att nå till glasen.. (jag är lång
egentligen, det kanske låter som jag är kort men det är jag inte!!)
och då jag skulle dricka oboy
så smakade det grönsaker?!?!?!?!?!?!?! fifan...jag satt mig vid bordet och märkte att en docka
satt och stirrade på mig!!! jag försökte stirra tillbaka, men det gick inte.. och efter jag ätit
så gick jag ner till ån för att ta kort med systemkameran. fick riktigt fina bilder faktiskt.
men sen så skulle jag gå lite på snö för att komma mig lite närmare ett typ.. träd?
med sånadär håriga påsk bollar i. jag fick en lyckad bild, men sen så PLOPP var hela mitt
ben nere under snön:(:(:(:( hoppas bara att ingen såg mig HEHE:$
då jag kom tillbaka så skulle jag gå ut till mamma, men då vart jag så rädd att jag hoppade till månen!!?
varför? jo för att jag kollade ner på marken, och just breve min fot så var det en GIGANTISK spindel:(
det är spindlar överallt här... och jag minns faktiskt då jag var liten, då vaknade jag mitt i natten och var
jätte rädd, kanske hade drömt eller nått, sen såg jag en spindel i min säng, asså ååååååååååh vad
dom är äckliga:(  men nu ska jag ta och göra nått, kanske gå ut och sola lite med mina spindelvänner..



Kommentarer
Postat av: melinda&elsa:)

Kolla in på våran blogg,

Den kanske inte är kingelingen nu

men den kommer bli, för vi kommer lägga in

massor med bilder och videoinlägg



Puss

Melinda

2009-04-15 @ 09:08:33
URL: http://vertinnorqvist.blogg.se/
Postat av: melinda&elsa:)

Kolla in på våran blogg,

Den kanske inte är kingelingen nu

men den kommer bli, för vi kommer lägga in

massor med bilder och videoinlägg



Puss

Melinda

2009-04-15 @ 09:08:54
URL: http://vertinnorqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0