Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

LILLEN HAR BLIVE 17:(

jag känner att jag är jäääääätte dålig på att blogga lägga in bilder osv.
jag vet att jag har lovat en massa bilder men det blir aldrig.
FY linnea...jag måste ta och lägga in dom, men just nu kan jag inte
för att jag har fel dator höhö. idag så fyller iallafall lillen år,
han är inte så liten men endå. för er som inte fattar så är det min bror.
ett stort grattis till dig. hoppas du haft de bra och är nöjd över dina presenter!
skola idag som vanligt, jätte drygt.. men vi slapp iaf tekniklåde grejset med lars
eftersom att vi gick te nordanå och skulle se frejamusikal elr vare nu va.
den va typ bra, kanske inte det roligaste att sitta där i en timma men hellre de
än skolan. sen gick vi tillbaka och direkt efter det så slutade vi, så det vart att
cykla hem slå in paket osv. lyssnade även på samuels snack om att han tyckte
att jag skulle tatuera mig, och det enda jag säger just nu är HAH....
sen kom det en massa folk, riktigt kul.
imorgon så är det ju först skola, dryyyyyyyyyyygt som fan! sen så
äre ju valborgs så vi ska äta grillat sen blir det troligast att fara te majbrasan
me tjejorna och grilla där, kommer bli super.
resten av helgen har jag inte planerat förutom att jag ska ta me till kaag och
vara med elin!! det är ett måste.  ni kan ju höra av er om ni vill hitta på nått=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0