Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

flodhörning och noshäst

nu har ja int skrive på ett tag=)
men ja orkar inte göra det just nu, det kändes lite drygt.
från och med nu har vi träning 4 ggr i veckan.
fick veta de idag:)
aja, jag kan inte lägga ut bilder eftersom att jag fortfarande inte är hemma.
men imorgon så kommer jag hem, är nog hemma vid 6 tiden tro ja.
ska bli ganska skönt att komma hem, nog för att de är kul här också men.
idag då jag vaknade så kollade jag i rummet som ja sov i, då såg jag att marcus
säng var tom.. då komme jag på att han satt på bussen påväg hem.
jag var inte så glad för att han skulle fara för jag ville också följa, men icket sa nicke.

idag har jag iaf inte gjort så mycke, har väl mest suttid vid tvn osv.
känner mig faktiskt lite hungrig.. så jag ska nog ta mig en titt i kylen senare :$
men nu ska jag ta och se på tv elr nå.



" Vi trodde att du hade en krokoåsna där..
- Men det är ju löjligt, jag försökte en gång
men det åt upp sig själv..."

nog bara jag som fattar det där, men jag as garvade åt det då ja såg de på tv :$
(de va barnprogram..)

Kommentarer
Postat av: elsa&melinda

Svara gärna på dagens fråga om vilka glasögon som passar just mig bäst :)



Ha en bra dag :)



2009-04-16 @ 11:51:18
URL: http://vertinnorqvist.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0