Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Björn Afzelius

ingen aning varför, men har börjat lyssna väldigt mycke på björn.
han har skön musik, och den får mig på nåt sätt att bli gla.
idag var det ju skola som jag skrev igår, det var inte allt för kul.
våran lärare har rest te prag elr nå? så vi hade vikarie, fick gympalärare.
och ja ni hör ju på namnet, "gympa" så vi gick och hade nån lek.
killarna vann HÖHÖ bara tur. sen var e slööjd osovovsovsovosv
skulle göra ett armband av läder? (flätat) men då vi skulle knyta det
runt min arm så var det en JÄÄÄÄÄÄVLA STOR knut :(
vart inte alls fint, så vi tog loss det och ska försöka fixa det nästa ggn.
jag har verkligen jätte tråkigt, elr sitter och pratar med fanny men jag har
endå inte kul.. jag längtar te ikv as mycke iaf. får se när jag tar mig dit.
ajaaaaaaaaaa, ska väl ta och slänga in en låt med bjöööörn.
pusss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0