Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

23 septebmer

hallojsan!
Nu har jag inte skrivit på jätte länge känner jag.
Kommer bli ett kort inlägg för jag måsste skynda mig det var nå program som börjar
nu kl 21.00 om det ens är idag :)
Idag har jag varit i gamla vanliga skolan hade bild
skulle göra ett självporträtt med kol pennor
och min ser jätte ledsen ut, men jag ska försöka
fixa till det nästa gång.
Var även med Paulina Jaana Pär och Edvin idag.
Det var kul, sen skulle edvin fara så det var bara jag
paulina jaana och pär men sen kom lill kempe förbi
med sin kompis och skulle visa oss att dom var duktiga på att
hänga i saker osvosv :)
sen skulle vi till paulina och det var ungefär 10 meter kvar
så hoppade pär av min cykel och sprang hem för att han skulle
ha typ nån match eller nå :)
men nu måsste jag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0