Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

HALLOWEEN!

Jag älskar halloween, det är så kul att gå ut
å få godis och vara med kompisar.
Cilla, Fanny, Vanessa, Vilma och Dennis
och Janne eller vad han nu hette var här ikv.
Först kom Cilla Fanny och Vanessa
för Vilma var på halloween fest eller nått,
och Dennis och Krille var sura men Dennis kom
efter ett tag.
Marcus och Dennis vart sminkade som jokern
och jag och Vanessa vart nå "spöke" eller nå.
Vi gick ut en stund och gjorde bus eller godis
för att få lite godis osv.

Jag kommer inte riktigt på nått mer att skriva
förutom att jag har haft det jätte kul.
Och jag vill ursäkta mig för att jag är lite dålig
på att skriva nya inlägg.
Här kommer då några bilder från kvällen.


     marcus                             Dennis                      Jag och Vanessa              Vilma
htej         dennis          fmrlghr     vilma

Peace!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0