Width =1200; // ange bredden på sidan som ska snöas in... Height =7000; // ange höjden på sidan som ska snöas in... Count =50; // antal snöflingor OBS! ange inte för stort antal! MaxStep=3; // max steg i rörelsen MinStep=1; // min steg i rörelsen MaxFlake=10; // max storlek på snöflinga MinFlake=4; // min storlek på snöflinga PosX = new Array(); PosY = new Array(); StepX = new Array(); StepY = new Array(); StarSize=new Array(); for (i = 0; i < Count; i++) { PosX[i] = Math.random()*Width; PosY[i] = Math.random()*Height; StepX[i] =MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] =MinStep+Math.random()* MaxStep; StarSize[i]=MinFlake+Math.random() * MaxFlake; document.write(""); } function animate() { for (i = 0; i < Count; i++) { PosY[i] += StepY[i]; PosX[i] += StepX[i]; document.getElementById("Obj"+i).style.visibility = "visible"; if (PosY[i] > Width || PosX[i] > Height || PosX[i]<0) { // starta om från toppen av sidan när mitten nås PosX[i] = Math.random()*Width; ///2 PosY[i] = -20; StepX[i] = MinStep+Math.random()* -MaxStep; StepY[i] = MinStep+Math.random()* MaxStep; } document.getElementById("Obj"+i).style.top = PosY[i] + "px"; document.getElementById("Obj"+i).style.left = PosX[i] + "px"; } setTimeout("animate()", 50);// hastighet } setTimeout("animate()", 1000);

Älven

jag sakanar dig
jag saknar när det var dig och mig
jag saknar allt
men nu börjar det bli kallt


jag står här själv
och tänker dränka mig i en älv
innan försökte jag med en kniv
jag försökte ta mitt liv
jag har försökt med gasen
men de stoppade mig de asen


och här står jag för att du förstår inte att det kan gå så fel när man har det svårt
och du förstår inte även så många gånger jag har sagt förlåt
jag menade inte att göra så och jag vill inte ta mitt liv
spesielt inte med en kniv
men det blir en älv
för här står jag fortfarande själv
och det här kommer bli mitt sista rop på hjälp


för du är så jävla försen
och jag saknar din kind så härligt len
att trösta mig mot
och glöma alla hot


men än så står jag här så själv
och nu vet jag säkert det blir en älv


Kommentarer
Postat av: felicia

inte dålig? :O

2008-11-12 @ 17:23:04
URL: http://feliciagillarglass.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0